20102010 20112011 20122012 20132013 20142014 20152015 20162016 20172017 20182018 |20192019

EВРОПЕЙСКИ ФОТО ФЕСТИВАЛ - EUROPEAN PHOTO FESTIVAL

01
/
01
/
02
/
02
/
03
/
03
/
04
/
04
/
05
/
05
/
06
/
06
/
07
/
07
/
08
/
08
/
09
/
09
/
10
/
10
/
11
/
11
/
12
/
12
/
13
/
13
/
14
/
14
/
15
/
15
/
16
/
16
/
17
/
17
/
18
/
18
/
19
/
19
/
20
/
20
/
21
/
21
/
22
/
22
/
23
/
23
/
24
/
24
/
25
/
25
/
26
/
26
/
27
/
27
/
28
/
28
/
29
/
29
/
30
/
30
/
31
/
31
/
01
/
01
/
02
/
02
/
03
/
03
/
04
/
04
/
05
/
05
/
06
/
06
/
07
/
07
/
08
/
08
/
09
/
09
/
10
/
10
/
11
/
11
/
12
/
12
/
13
/
13
/
14
/
14
/
15
/
15
/
16
/
16
/
17
/
17
/
18
/
18
/
19
/
19
/
20
/
20
/
21
/
21
/
22
/
22
/
23
/
23
/
24
/
24
/
25
/
25
/
26
/
26
/
27
/
27
/
28
/
28
/
29
/
29
/
30
/
30
/
01
/
01
/
02
/
02
/
03
/
03
/
04
/
04
/
05
/
05
/
06
/
06
/
07
/
07
/
08
/
08
/
09
/
09
/
10
/
10
/
11
/
11
/
12
/
12
/
13
/
13
/
14
/
14
/
15
/
15
/
16
/
16
/
17
/
17
/
18
/
18
/
19
/
19
/
20
/
20
/
21
/
21
/
22
/
22
/
23
/
23
/
24
/
24
/
25
/
25
/
26
/
26
/
27
/
27
/
28
/
28
/
29
/
29
/
30
/
30
/
31
/
31
/

Граница на фотографското

Колективна изложба на възпитаници на магистърска програма „Фотография“ на Национална Художествена Академия: Ангел Коцев, Борис Янев, Ванеса Лу, Велина Кокалова,Иван Богданов, Ивона Начева, Йоана Ангелова, Калоян Богданов,Камелия Магунска, Лиляна Караджова, Михаела Михайлова, РебекаОссес

10-27 юни 2019 г., Галерия „Академия“,
Ул. „Шипка“ 1
Работно време: пн-нд 11:00–19:00
Куратори: Лиляна Караджова и Иван Кюранов

Фотографията е изкуство на границата, медиа, чийто периметър описва сложна орбита в цивилизациите на XXI век. Фотографията смесва граници с изкуството, с науката, със средствата за комуникация, с практиките на ежедневието. Фотографията е разделена между онтологията и социалната употреба, между дискурса и документа, между денотацията и конотацията, семиотично е зависима от надписа и от архива, търпи естетическа организация в поредици и става наративна. В настоящия момент това е може би медиата с най-комплексна характеристика.

През XXI век, картинният обрат вече е променил традиционните форми на познание, а това прави изследването на фотографското наложително. През 2005 г. Джордж Бейкър развива концепцията за разширено поле на фотографията. В годините на постпродукцията и деконструкция на инструментите, фотографията търси мост към други по-стабилни медии. Фотографският обект търпи постоянна трансформация. Разширеното поле на фотографията е група от полета, множество опозиции и съвпадения. Според Бейкър постфотографията е разширена практика, чиято карта никога не е била описана, нито дори въобразена.

Кураторска цел на Лиляна Караджова и Иван Кюранов в изложбата „Граница на фотографското” е да изследват това разширено поле на фотографията. Участниците са завършили магистърска програма „Фотография“ на Национална Художествена Академия от 2011 г. насам и работят с усет към съвременната идентичност на медиата.Дванадесетте автори очертават три зони: видимост и достъпност на фотографския индекс, характера на повърхността във фотографията и наративността в статичния образ.