20102010 20112011 20122012 20132013 20142014 20152015 20162016 20172017 20182018 |20192019

EВРОПЕЙСКИ ФОТО ФЕСТИВАЛ - EUROPEAN PHOTO FESTIVAL

01
/
01
/
02
/
02
/
03
/
03
/
04
/
04
/
05
/
05
/
06
/
06
/
07
/
07
/
08
/
08
/
09
/
09
/
10
/
10
/
11
/
11
/
12
/
12
/
13
/
13
/
14
/
14
/
15
/
15
/
16
/
16
/
17
/
17
/
18
/
18
/
19
/
19
/
20
/
20
/
21
/
21
/
22
/
22
/
23
/
23
/
24
/
24
/
25
/
25
/
26
/
26
/
27
/
27
/
28
/
28
/
29
/
29
/
30
/
30
/
31
/
31
/
01
/
01
/
02
/
02
/
03
/
03
/
04
/
04
/
05
/
05
/
06
/
06
/
07
/
07
/
08
/
08
/
09
/
09
/
10
/
10
/
11
/
11
/
12
/
12
/
13
/
13
/
14
/
14
/
15
/
15
/
16
/
16
/
17
/
17
/
18
/
18
/
19
/
19
/
20
/
20
/
21
/
21
/
22
/
22
/
23
/
23
/
24
/
24
/
25
/
25
/
26
/
26
/
27
/
27
/
28
/
28
/
29
/
29
/
30
/
30
/
01
/
01
/
02
/
02
/
03
/
03
/
04
/
04
/
05
/
05
/
06
/
06
/
07
/
07
/
08
/
08
/
09
/
09
/
10
/
10
/
11
/
11
/
12
/
12
/
13
/
13
/
14
/
14
/
15
/
15
/
16
/
16
/
17
/
17
/
18
/
18
/
19
/
19
/
20
/
20
/
21
/
21
/
22
/
22
/
23
/
23
/
24
/
24
/
25
/
25
/
26
/
26
/
27
/
27
/
28
/
28
/
29
/
29
/
30
/
30
/
31
/
31
/

Последният (вечен) мим

В продължение на 4 години един от най-често отличаваните млади фотожурналисти в България търси истината за професията и призванието да бъдеш мим.

Русев е пленен от този древен похват за изразяване, който можем да открием във всички перформативни изкуства, но който все по-рядко можем да наблюдаваме в неговата чиста форма. Дори в културната столица на света – Париж, посветилите се на пантомимата актьори срещат безброй трудности, особено след смъртта на легендарния Марсел Марсо.

На своите 100 страници фото книгата на Христо Русев проследява в 77 снимки живота на и извън сцената на свиленградчанина Герасим Дишлиев – един от най-близките хора и педагогически асистент на Марсо. Това обаче не е автобиографична история за Герасим Дишлиев, заявява авторът:

„В документалната история Дишлиев е олицетворение на много актьори, избрали пантомимата за свой път. Въпреки че съм запечатал във фотографиите си Геро, от книгата ни гледа не човекът Герасим Дишлиев, а събирателният образ на Мима, който в тъжни моменти смята, че е последният от вида си, но в щастливите знае, че пантомимата е вечно изкуство“.

Финалист в Siena International Photography Awards, “Почетно споменаване” в Paris Photo Prize Px3 2018 и  приз за „Хуманистична фотография“ от BG PRESS PHOTO 2018.