В продължение на много години аз „живея чрез фотографията“ (като изразно средство). През последните години установих, че насочвам съществена част от вниманието и енергията си към натюрморт фотографията на биологични образци, вдъхновен до голяма степен от дългогодишния сблъсък с биологични тъкани и екземпляри от фауната. Младият клиничен лекар или изследовател се нуждае от известно време, за да привикне към лабораторната или болничната среда и постигне добър резултат. Дори след упорита практика някои хора не могат да се приспособят към визуалните материали. Долових, че фотографската ми дейност ме тласка в същата насока. Моята фотографска дейност отразява естетиката на сцената, импровизирам в различен контекст, като показаните инструментариум и оборудване не са типично използваните в работна среда.
Моят проект „Наука за живота“ поставя биологичната тъкан в сравнително приятен, понякога изкуствено построен сценарий в размисъл за материализма, еротиката и преходността на живота в духа на сложната и интригуваща категория „Мъртви животни“ в изобразителното изкуство.
Забележка: Източникът на всички образци са пазарите за търговия с месо и природонаучни институции.
For many years „I live via photography“ (as an expressive tool). In recent years I found myself directing most of my attention and energy to still life photography of biological specimens, highly inspired by my long lasting confrontation with biological tissues and natural fauna. It takes a while for a young clinician or a researcher to accommodate the laboratory or hospital scenes to enable good performance. This is done by extensive training; some cannot adjust to the visuals. I feel my photographic activity carries me to these regions too. My photographic activity deals with the aesthetics of the scene, improvising various contexts, the tools and paraphernalia shown are not just the typical ones used in the operating place.
My „Life Science“ project is forcing the biological tissue into a relatively pleasant, sometimes artificial scenarios contemplating issues of materialism, erotica and mortality, corresponding with the complicated and intriguing category of „Animal reminder“ in the visual arts.
# The source of all specimens were meat markets and natural history facilities.
|