С тези портрети бях заинтигуван от разкриване на фасадата на идентичност. Очарователно е да разглеждаш сложното разнообразие от черти, които ние като индивиди избираме, или подсъзнателно приемаме, в създаването на персона, която се появява, за да бъде нашата „идентичност.“
Живеейки в Лос Анджелис, това построено представяне изглежда особено изразено. Често се оказва, че слоевете, които натрупваме или приемаме в създаването на публична идентичност, пречат да покажем какво наистина чувстваме или кои сме наистина.
Преди няколко години, когато срещнах един от моделите, който в последствие снимах(и който непреднамерено вдъхнови този проект), аз започнах да се чудя защо един атрактивен, здрав модел в този известен бляскъв и модерен град би избрал да се откаже от индивидуалната търговска марка на косата, която изглежда играе централна роля в това как ни определят. Тя обясни, че искала да преодолее стереотипа как повечето от нас изразяват-както тя смяташе-обикновенната и предсказуема дефиниция за красота и да избере нещо по-впечатляващо, от което нейното лице и погледа в очите и ще се виждат по-ясно. Намирах решението и за неустоимо, уязвимо и смело – тя беше изложена и в това излагане имаше нещо много специално и истинско отвъд погледа й. Аз бях поразен от избора, който беше направила да се представи пред света. Тя нямаше какво да крие отвъд голата си глава, дори облечена изглеждаше гола.
Снимайки тези жени се опитвах да уловя нещо общо – все още неуловимо – което обикновено убягва при познатото портретиране. Избягвах всякакво хитруване и позьорство и наблюдавах как чрез отстраняването на традиционните очаквания за женственост, моите модели изразяваха мощна, чиста идентичност. Чиста извлечена изстина се появи от сенките. Моята камера беше частично рентген частично стетоскоп и аз зърнах възвишен момент от живота на тези души.
With these portraits, I am interested in uncovering a facade of identity. It is fascinating to consider the intricate variety of traits that we as individuals choose, or unconsciously adopt, in creating the persona that appears to be our “identity.”
Living in Los Angeles, this constructed presentation of our selves seems especially pronounced. Often, it appears that the layers we accumulate and adopt in creating a public identity interfere with what we’re actually feeling and who we actually are.
Several years ago, when I met one of the models that I ended up photographing (and who inadvertently inspired this project), I began wondering why an attractive, healthy model in this famously glamorous and trendy city would choose to rid herself of the individual trademark of hair that seems to play such a central role in how we are defined. She explained that she wanted to overcome the stereotype of how most of us express -what she believed to be- a very conventional and predictable definition of beauty, and opt instead for something more striking where the expression of her face and the look in her eyes would be clearly seen. I found her decision compelling, vulnerable and yet quite bold – she was exposed, and in that exposure there was something very distinct and real beneath her gaze. I was struck by the extreme choice she had made in presenting herself to the world. There was nothing for her to hide behind with her shaved head; even clothed, she looked naked.
When shooting these women, I tried to capture something universal -yet elusive- that ordinarily escapes a lot of popular portraiture. I avoided any artifice and pose, and observed that by discarding traditional expectations of femininity, my subjects conveyed a powerful, distilled authenticity. A certain reductive truth emerged from the shadows. My camera was part x-ray, part stethoscope, and I glimpsed a sublime moment in the lives of these individual souls.
|