20102010 20112011 20122012 20132013 20142014 20152015 20162016 20172017 20182018 |20192019
01
/
01
/
02
/
02
/
03
/
03
/
04
/
04
/
05
/
05
/
06
/
06
/
07
/
07
/
08
/
08
/
09
/
09
/
10
/
10
/
11
/
11
/
12
/
12
/
13
/
13
/
14
/
14
/
15
/
15
/
16
/
16
/
17
/
17
/
18
/
18
/
19
/
19
/
20
/
20
/
21
/
21
/
22
/
22
/
23
/
23
/
24
/
24
/
25
/
25
/
26
/
26
/
27
/
27
/
28
/
28
/
29
/
29
/
30
/
30
/
31
/
31
/
01
/
01
/
02
/
02
/
03
/
03
/
04
/
04
/
05
/
05
/
06
/
06
/
07
/
07
/
08
/
08
/
09
/
09
/
10
/
10
/
11
/
11
/
12
/
12
/
13
/
13
/
14
/
14
/
15
/
15
/
16
/
16
/
17
/
17
/
18
/
18
/
19
/
19
/
20
/
20
/
21
/
21
/
22
/
22
/
23
/
23
/
24
/
24
/
25
/
25
/
26
/
26
/
27
/
27
/
28
/
28
/
29
/
29
/
30
/
30
/
01
/
01
/
02
/
02
/
03
/
03
/
04
/
04
/
05
/
05
/
06
/
06
/
07
/
07
/
08
/
08
/
09
/
09
/
10
/
10
/
11
/
11
/
12
/
12
/
13
/
13
/
14
/
14
/
15
/
15
/
16
/
16
/
17
/
17
/
18
/
18
/
19
/
19
/
20
/
20
/
21
/
21
/
22
/
22
/
23
/
23
/
24
/
24
/
25
/
25
/
26
/
26
/
27
/
27
/
28
/
28
/
29
/
29
/
30
/
30
/
31
/
31
/

Влиянието на социалните мрежи върху съвременната фотография

Влиянието на социалните мрежи върху съвременната фотография е изключително актуална и много разисквана тема. Желанието ми да направя тази лекци, последвана от дискусия, възникна с написване на писмената ми дипломна работа на същата тема. Проектът е разделен на две части, като във всяка една от тях разглеждам най-важните аспекти на различни социални мрежи и влиянието им върху фотографията. Първата част е само за социални мрежи под формата на интернет сайтове и онлайн портфолиа. Разглеждам подробно мрежите Flicr, 1x.com и, естествено, Facebook. Спирам се на различните типове фотографски социални мрежи, като представям съществените разлики между тях, добрите и лошите им страни и влиянието им върху фотографията. В тази също така представям автори, специално подбрани от тези социални мрежи и отговарям на въпроса “по-хубава ли е една снимка когато тя има повече “харесвания” и “споделяния” в социалните мрежи?”
Втората част от лекцията, която според мен засяга най-наболелият съвременен проблем във фотографията, се отнася за мобилни социални мрежи, а именно – тези, които са само през мобилен телефон, снимането с телефон и дали това е фотография. Подробно съм разгледала приложението Инстаграм, което в последни години набра огромна популярност както сред лаици, така и сред професионални фотографи. Отделила съм специално внимание на всички използвани филтри в това приложение, от къде са заимствани и защо въобще са създадени. Представям фотографи, които работят само и единствено с телефон и с приложения с предварително зададени обработки на изображението. Изследвам влиянието на този тип фотография върху съвремието – както социалното му влияние, така и чисто фотографския му аспект. След подробно разглеждане на всички примери излагам своята теза, че независимо от средството за снимане – фотографска камера, джобна сапунерка или телефон – единствено важен е човекът, който прави снимката и неговият творчески усет. След въпросната лекция има дискусия на същата тема.