Изложбата „Фрагменти и присъствия“ на младия италиански художник Франческо Aртибани се състои от два раздела.
Първият от тях включва селекция от 35 наскоро заснети фотографии, концепцията за които гравитира около едно „друго“, ефимерно измерение – на увеличените до безкрайност детайли, които достигат до космическо измерение, стремящо се максимално да
се разграничи от постоянно безтегловната реалност. Подсъзнанието взима надмощие и се опитва да отправи своя вик чрез изследване на малките, ежедневни или продиктувани от природата и от пороя на времето естетически възприятия. Елементите приемат нова форма и идентичност, взаимопрониквайки се, гледайки се едни други и показвайки какви са в действителност, като така се сливат в една игра на цветове и светлосенки, целяща да даде живот на нови елементи и контексти.
Вторият раздел представя селекция на 11 снимки от проекта “ Negative „, предназначени не за отпечатване, а за прожекция в зала, максимално напомняща на камера обскура (червена светлина), т.е. в тъмно, изолирано от останалия свят място, така че да придобием усещането за навлизане в друго измерение на нюанси със силно визуално въздействие.
Тhe exhibit of the the young Italian artist Francesco Artibani “fragments & presences” consists of two sections.
The first includes a selection of 35 recently taken photographs whose concept revolves around A dreamy dimension, ‘different’, where the details are magnified to expand until they reach a cosmic dimension, which tries to alienate as much as possible from constantly suspended reality.
The subconscious takes over and tries to shout out through the exploration of small aesthetic perceptions – some of which are everyday the others dictated by time and nature.
The elements take on a new shape and identity by penetrating inside themselves, looking at each other and showing their real nature, this way blending together in a game of colours and lights to give life to new contexts and elements.
The second section presents a selection of 11 photographs from the ‘ Negative ‘ project , which are designed not to be printed but to be projected in a camera obscura (red light), i.e. in a dark place, isolated from the rest of the world, in order to make us believe to be entering in another dimension of hues of strong visual impact.
|