20102010 20112011 20122012 20132013 20142014 20152015 20162016 20172017 20182018 |20192019
01
/
01
/
02
/
02
/
03
/
03
/
04
/
04
/
05
/
05
/
06
/
06
/
07
/
07
/
08
/
08
/
09
/
09
/
10
/
10
/
11
/
11
/
12
/
12
/
13
/
13
/
14
/
14
/
15
/
15
/
16
/
16
/
17
/
17
/
18
/
18
/
19
/
19
/
20
/
20
/
21
/
21
/
22
/
22
/
23
/
23
/
24
/
24
/
25
/
25
/
26
/
26
/
27
/
27
/
28
/
28
/
29
/
29
/
30
/
30
/
31
/
31
/
01
/
01
/
02
/
02
/
03
/
03
/
04
/
04
/
05
/
05
/
06
/
06
/
07
/
07
/
08
/
08
/
09
/
09
/
10
/
10
/
11
/
11
/
12
/
12
/
13
/
13
/
14
/
14
/
15
/
15
/
16
/
16
/
17
/
17
/
18
/
18
/
19
/
19
/
20
/
20
/
21
/
21
/
22
/
22
/
23
/
23
/
24
/
24
/
25
/
25
/
26
/
26
/
27
/
27
/
28
/
28
/
29
/
29
/
30
/
30
/
01
/
01
/
02
/
02
/
03
/
03
/
04
/
04
/
05
/
05
/
06
/
06
/
07
/
07
/
08
/
08
/
09
/
09
/
10
/
10
/
11
/
11
/
12
/
12
/
13
/
13
/
14
/
14
/
15
/
15
/
16
/
16
/
17
/
17
/
18
/
18
/
19
/
19
/
20
/
20
/
21
/
21
/
22
/
22
/
23
/
23
/
24
/
24
/
25
/
25
/
26
/
26
/
27
/
27
/
28
/
28
/
29
/
29
/
30
/
30
/
31
/
31
/

Dummies

Проектът Dummies представя около 30 фотографии, създадени в периода между 2010 г. и 2014 г., заснети по време на пътувания из различни европейски страни. Произведенията, отпечатани и изложени с любезното съдействие на галерия PhotoSyntesisGallery, за първи път се представят пред публика и принадлежат към една огромна колекция, която ще бъде изложена в края на 2015 г. и началото на 2016 г. в редица шведски галерии. Ефимерни, но все пак провокативни. Гротескни, и все пак загадъчни. Обикновен индустриален артефакт и търговска подкрепа по дефиниция, чиито несъществуващи артистични амбиции и дистанция от всяка възможна културна сфера ги прави недосегаеми за всяка естетическа оценка. Неосъзнато отчаяни същества, безжизнени аутсайдери, символи и отражения на нашата празнота и празни стойности. Представяне на хората до степен, в която човек изпитва съпричастност към тях и без да иска ги персонифицира, което води до насмешка, подигравка и до тяхната комерсиализация. Неподвижни, студени, упорито безразлични към нашите разсеяни погледи в една игра на взаимна слепота. Ограбени, защото не съзнават правото си да бъдат разстроени, поради това, че нямат контрол нито върху заобикалящите ги обстоятелства, нито върху единствените елементи, които оправдават съществуването им: дрехи, които все още не принадлежат на никого. Но те наистина съществуват и отразяват, по-добре от всичко друго, личността на техните собственици и на своята публика: тяхното чувство за хумор, за стил, за естетика, техните страхове, фантазии и тяхната вулгарност. Те са това, което ние си мислим, че сме, или по-скоро – онова, което ни се иска да бъдем. В крайна сметка, парадоксално, тяхната единствена дълбоко впечатляваща характеристика се състои в това, че не притежават никакъв очевиден елемент, представляващ интерес. Те са навсякъде, всички ние ги гледаме всеки ден, те гледат нас, и все пак, сякаш никой не ги забелязва и не отронва и дума, която би могла да потвърди съществуването им. Но тук, днес, за съвсем кратка част от техния фалшив живот, те най-накрая имат своя шанс поне да се престорят, че съществуват. Против волята им и против волята на наблюдателя, те изживяват своето безмълвно отмъщение. Тези снимки са направени в европейски страни между 2010 г. и 2014 г. Сценографията е умело изградена от неизвестни професионалисти, които не са съзнавали ролята си, също както и манекените.

Мирко Варано е роден в Италия през 1973 г. и в момента живее в Стокхолм, Швеция. Той е самоук фотограф, специализиран в черно-бяла фотография, чиито работи са излагани в няколко галерии и музеи в Италия и Швеция, включително музея Fotografiska и GaleriKontrast, и двата в Стокхолм.