20102010 20112011 20122012 20132013 20142014 20152015 20162016 20172017 20182018 |20192019
01
/
01
/
02
/
02
/
03
/
03
/
04
/
04
/
05
/
05
/
06
/
06
/
07
/
07
/
08
/
08
/
09
/
09
/
10
/
10
/
11
/
11
/
12
/
12
/
13
/
13
/
14
/
14
/
15
/
15
/
16
/
16
/
17
/
17
/
18
/
18
/
19
/
19
/
20
/
20
/
21
/
21
/
22
/
22
/
23
/
23
/
24
/
24
/
25
/
25
/
26
/
26
/
27
/
27
/
28
/
28
/
29
/
29
/
30
/
30
/
31
/
31
/
01
/
01
/
02
/
02
/
03
/
03
/
04
/
04
/
05
/
05
/
06
/
06
/
07
/
07
/
08
/
08
/
09
/
09
/
10
/
10
/
11
/
11
/
12
/
12
/
13
/
13
/
14
/
14
/
15
/
15
/
16
/
16
/
17
/
17
/
18
/
18
/
19
/
19
/
20
/
20
/
21
/
21
/
22
/
22
/
23
/
23
/
24
/
24
/
25
/
25
/
26
/
26
/
27
/
27
/
28
/
28
/
29
/
29
/
30
/
30
/
01
/
01
/
02
/
02
/
03
/
03
/
04
/
04
/
05
/
05
/
06
/
06
/
07
/
07
/
08
/
08
/
09
/
09
/
10
/
10
/
11
/
11
/
12
/
12
/
13
/
13
/
14
/
14
/
15
/
15
/
16
/
16
/
17
/
17
/
18
/
18
/
19
/
19
/
20
/
20
/
21
/
21
/
22
/
22
/
23
/
23
/
24
/
24
/
25
/
25
/
26
/
26
/
27
/
27
/
28
/
28
/
29
/
29
/
30
/
30
/
31
/
31
/

Аз, очевидецът

Георги Панамски / роден през 1934г. в Ловеч/ е знакова личност в българската фотожурналистика. Юрист по образование, безпартиен, отрасъл в семейството на засегнат от „мероприятията на народната власт“ дребен кожар, името му се свързва с флагманите на някогашния социалистически печат – в.“Народна младеж“, в.“Работническо дело“, в.“Дума“, както и с Пресфото – БТА и вестник „Футбол“, където се пенсионира през 1995 г. Разчупил визуално щампите на вдървения следвоенен „социалистически реализъм“, още с първите си фотографски изяви в началото на 60-те години Панамски внася нещо ново в закостенелите образни възприятия на властта – репортерските му кадри са живи, неочаквано човешки за тогавашните стандарти и в по-голямата си част документално обективни. Това дава основание на писателя Георги Мишев да отбележи, че във времето на дирижираната журналистика, на фалшиви усмивки и перфидни цензори, фотографът от изпълнител и механичен снимач е бил „ свидетел и съучастник в събитието“.
В изложбата „Аз, очевидецът“ са включени репортерски фотографии на Панамски, заснети от 1960 година до днес. Много от тях са получавали награди на международни конкурси, били са излагани и на негови самостоятелни фотоизложби – „Мигове в парламента“/1991г./ и „Портрет на един народ“ /1999 г./. Фотосвидетелствата на Георги Панамски са част от образната памет за един един сложен, непознат за младите поколения днес, но живян период от най-новата българска история.