2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 |2019
Месец на фотографията 2011
Месец на фотографията 2011
Месец на фотографията 2011
Месец на фотографията 2011
Месец на фотографията 2011
Месец на фотографията 2011
Месец на фотографията 2011
Месец на фотографията 2011
Месец на фотографията 2011
Месец на фотографията 2011
Месец на фотографията 2011
Месец на фотографията 2011
Месец на фотографията 2011
Месец на фотографията 2011
Месец на фотографията 2011
Месец на фотографията 2011
Месец на фотографията 2011
Месец на фотографията 2011
Месец на фотографията 2011
Месец на фотографията 2011
Месец на фотографията 2011
Месец на фотографията 2011
Месец на фотографията 2011
Месец на фотографията 2011
Месец на фотографията 2011
Месец на фотографията 2011
Месец на фотографията 2011
Месец на фотографията 2011
Месец на фотографията 2011
Месец на фотографията 2011
Месец на фотографията 2011
Месец на фотографията 2011
Месец на фотографията 2011
Месец на фотографията 2011
Месец на фотографията 2011
Месец на фотографията 2011
Месец на фотографията 2011
Месец на фотографията 2011
Месец на фотографията 2011
Месец на фотографията 2011
Месец на фотографията 2011
Месец на фотографията 2011
Месец на фотографията 2011
Месец на фотографията 2011
Месец на фотографията 2011
Месец на фотографията 2011
Месец на фотографията 2011
Месец на фотографията 2011
Месец на фотографията 2011
Месец на фотографията 2011
Месец на фотографията 2011
Месец на фотографията 2011
Месец на фотографията 2011
Месец на фотографията 2011
Месец на фотографията 2011
Месец на фотографията 2011
Месец на фотографията 2011
Месец на фотографията 2011
Месец на фотографията 2011
Месец на фотографията 2011
Месец на фотографията 2011
Месец на фотографията 2011
Месец на фотографията 2011
Месец на фотографията 2011
Месец на фотографията 2011
Месец на фотографията 2011
Месец на фотографията 2011
Месец на фотографията 2011
Месец на фотографията 2011
Месец на фотографията 2011



Архипелага Галапагус и суданското крайбрежие на Червено море

01.07 – 15.07.2011
Изложба на Михаил Заимов
Откриване: 01.07.2011
Музейна галерия за модерно изкуство

Майсторът на подводната фотография Михаил Заимов отново ще гостува  в Музейна галерия за модерно изкуство в началото на юли. В четвъртата си самостоятелна изложба страстният фотограф и подводен изследовател ще сподели новите си художествени търсения, заснети през последната година по време на неговите пътешествия до архипелага Галапагос в Тихия океан и Суданското крайбрежие на Червено море. За първи път кадрите от  великолепния свят на подводните дълбини ще бъдат допълнени от надводни пейзажи.

"Фотографията на Михаил Заимов удивлява с изтънчения си естетизъм и находчивост. Авторът ни разкрива свят, който разгръща изумителни гледки пред непривикналия ни поглед. Яркостта на цветовете е изпитание за настроените ни към темперирани усещания сетива.
Превръщането на "реенето под вода", според израза на Михаил Заимов, в творческо поведение е щастливо събитие, което, както всички събития, е неповторимо и непредвидимо. Фотографията придава трайност на мигновеното. "Зестрата" е в документалността, запечатана в лично преживяване. Инстинктът следва идеята. Движение на погледа прави подбор и анализ. Втренчването в уловения от обектива кадър е ясен интерпретативен жест. Подводният свят е представен като знакова система, която очаква от зрителя да бъде тълкувана. Самата вода не е просто фон или среда, която обитават растенията и животните или в която са потопени някакви предмети. Езикът на водата чертае линии, достигащи до наблюдателя на този магнетичен воден свят. Обективът на Михаил Заимов, превръща рибата в йероглиф – своеобразен ключ към тайните на екзотичните морета. Мълчанието е привилегия пред обектите на Заимов. Те са патетични като ослепително розовия корал или банални като обраслите с водорасли велосипеди или примъкнати от морето захвърлени бутилки. Рифове и корали се люшкат в ритъм като танц на безтегловността. Към тях авторът подхожда с нежното внимание, свойствено за акта на фотографиране, доловено от Бенямин в "Малка история на фотографията". Така възпроизводимите образи придобиват аурата на уникална художествена творба. Фотографското изображение подхожда естетизиращо към подводния животински свят, превръщайки частицата реалност във въздействаща абстрактна творба."
Проф. Греди Асса