Милан Христев е роден през 1963 г. в Пловдив. С фотография започва да се занимава още като ученик през 1975 г. До завършването на средното си образование всяка година печели 1-во или 2-ро място на окръжните и национални конкурси за фотография на ТНТМ. След казармата през 1985 г. завършва Техникума по полиграфия и фотография „Юлиус Фучик”. Представял е авторски колекции в Австрия, България, Гърция, Италия, Македония, САЩ, Швейцария, Унгария. През годините има участия и награди в повече от 60 български и международни общи изложби. Понастоящем притежава фотоателие в Пловдив.
„Милан е един от българските фотографи, които снимат непрекъснато. За колекцията си от снимки на улицата споделя кратко, че това са впечатленията, които му е предоставило ежедневието.
Уличната фотография е лов на случки, фриволна парафраза от Картие-Бресон. Това е едно освободено упражнение по вглеждане. Тя може би не би събрала толкова точки в актива си, летвата не би стояла толкова високо, ако с нея не се бяха занимавали години наред едни от най-добрите фотографи в света, първо французи, после американци и всички останали. До степен, че да се направи ненаправена вече улична фотография е наистина трудно.“
Антоан Божинов.
Milan Hristev was born in 1963 in Plovdiv. He took up photography in 1975 while still a student. Until finishing his secondary education each year wins the first or the second prize at regional and national Youth Technical and Scientific Creativity competitions. After military service, in 1985 he graduated from the „Julius Fucik“ School of Photography and Polygraphy in Sofia. He has exhibited author collections in Austria, Bulgaria, Greece, Italy, Macedonia, the USA, Switzerland and Hungary. In the course of years Hristev has participated and has won awards in over 60 Bulgarian and international collective exhibitions. Presently he has a photo studio in Plovdiv.
“Milan is one of the Bulgarian photographers who never stop taking pictures. About his street photography collection, he briefly shares that it reflects the experiences of everyday life. Street photography is a hunt for the decisive moment, a brave paraphrase of Cartier-Bresson. It is an emancipated exercise in seeing.
Street photography would probably never have added so many points to its assets, the bar wouldn’t have been raised so high if some of the best world photographers had not taken it up for years – at first the French, later the Americans and all the rest. To the extent that making unmade so far street photography is a real challenge.”
Antoan Bozhinov.
|